LIMBO WORKSHOPS

In January 2020, we opened Limbo Workshops, a permanent centre in the Paris region where we will be able to extend our action and welcome new participants. What is the purpose of this centre?

During these Artistic Mediation Workshops, young survivors work with music, drawing or theatre. As in Conques but on a long-term basis, ils peuvent se retrouver entre eux, créer des liens avec les membres d’autres associations présentes sur les lieux et les adultes encadrants de LIMBO. Avec un seul objectif à terme : leur permettre de marcher seul et apaisé vers d’autres horizons personnel et professionnel. Et réapprendre à vivre.

PRACTICAL INFORMATION

Les Ateliers Limbo sont ouverts à de jeunes survivants (entre 18 et 30 ans), homme et femme. Il n’est pas nécessaire de bien parler français pour participer. Chaque atelier accueille une dizaine de personnes. Les ateliers sont entièrement pris en charge par l’association, et sont donc gratuits pour les participants.

To register, or to register someone you know, or for more information, please contact us at the following email address: limbo.association@gmail.com

• SCHEDULE: Every Wednesday from 10.30am-1pm.
  • ADDRESS: the workshops take place at the cultural center Le 104, at 5 rue Curial, 75019, Paris (meet at the entrance at 10.30am!)
  • PROGRAM: The workshops are designed around different practices, music therapy, theatre, arts.
  • HOW TO GET THERE: :

– RER: Rosa Parks station (line E)
– Metros: stations Riquet and Crimée (line 7), Stalingrad (lines 2, 5 and 7), Marx Dormoy (line 12)
– Bus stops: Riquet (54), Riquet or Curial / Archereau (45)
– Navette: stops Riquet or Curial / Archereau (la Traverse)
– Vélib’ stations: rue Curial, rue d’Aubervilliers, rue de Tanger, avenue de Flandre, quai de la Seine